Skoči na glavno vsebino

SLOVENSKI KULTURNI PRAZNIK

S prihajajočimi prazniki in običaji se še bolj zavedamo pomena kulture in ozaveščanja otrok že v predšolskem obdobju.

V skupini najmlajših so otroci spoznali Franceta Prešerna, poslušali njegovo največjo pesem – slovensko himno Zdravljico ter likovno ustvarjali obris države Slovenije. Prav tako smo se pogovarjali o slovenskih športnikih, ki zastopajo našo državo katere se himna sliši po celem svetu. Ob ukulele so prepevali slovenske ljudske in rajalne pesmi.

V skupini Mavrice smo slovenskemu kulturnemu prazniku posvetili posebno pozornost – pogovarjali smo se o državi, v kateri živimo (kako je videti zemljevid Slovenije), spoznavali smo državne simbole, veliko smo govorili o našem največjem slovenskem pesniku.

  • Ogledali smo si zemljevid Slovenije (poiskali smo tudi našo vas in bližnje kraje). Zatem smo sami oblikovali zemljevide, jih pobarvali.
  • Spoznavali smo slovensko zastavo in naredili lepljenje slovenske zastave.
  • Poslušali smo slovensko himno (Zdravljico) in se pogovarjali o tem, kako se ob poslušanju vedemo (poslušamo stoje, roke imamo ob sebi, na koncu ne ploskamo). Ogledali smo si tudi slikanico Zdravljica.
  • Pogovarjali smo se o tem, kdo je France Prešeren, ogledali smo si njegove različne portrete – in skušali ustvariti obrise le-teh. Prebrali smo tudi, da so Francetu Prešernu pravili tudi dr. FIG – s figami smo se tudi posladkali.

V skupini Sončki smo se v začetnih dneh februarja veliko pogovarjali o kulturi. Obiskali smo krajevno knjižnico in ob zgodbi O dečku, ki je pisal pesmi (M. Podgoršek) na otroški način spoznali življenje in delo Franceta Prešerna. Otroci so Prešernov portret po želji tudi narisali. Poslušali smo Prešernovo največjo pesnitev, Zdravljico, slovensko himno. Podrobno pa smo spoznali tudi ostala dva simbola naše države, grb in slovensko zastavo, katero so otroci s trganjem, lepljenjem in barvanjem tudi samostojno izdelali. Posebno smo se zabavali ob odkrivanju ljudskega izročila – ljudskih iger, pesmi in plesov, in razmišljali, v kakšnih časih je živel France Prešeren ter s čim se je kot otrok igral. Otroci so nas svojimi idejami in zaključki povsem presenetili.

Zavedanje o kulturni identiteti se je tako prepletlo z otroškim raziskovanjem, igro, pesmijo in plesom, kar je pripomoglo k raznolikemu in poglobljenemu razumevanju slovenskega kulturnega bogastva.

Zapisala Kaja Jogan

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost